Dnes pro vás máme něco, co se nevidí každý den. A protože chceme, abyste měli možnost vidět i zahraniční tuningové kreace, domluvili jsme se s nadšenci z Polska a budeme vám postupně představovat další jejich výtvory. A hned na začátek tu máme bombu.
U takovýchto aut na začátku vždy píšu stejnou větu. Zde to nebude výjimka. Kolik z vás v tomhle autě poznalo na první pohled Opel Calibra? Moc vás asi nebylo, co? S tímto stylem úprav aut mám vždy trochu problém. Poněvadž jsem zastáncem spíše německého cleanstylu, případně racingového vyznání, tohle není zrovna můj šálek kávy. Pokud se vám tento styl kompletní přestavby líbí, patříte do další velké skupiny nadšenců z Belgie, Francie, Španělska a Portugalska, kde je tento design rozšířen masově.
Zhodnocení celkového pojetí úpravy tedy nechám na vás a já rozeberu konkrétní detaily úpravy. Pohled zpředu s otevřenými lambo dveřmi nevypadá zle. Přední světla z Mazdy v kombinaci se zamračenou kapotou jsou vkusná a nikterak neruší kompaktnost přídě. Myslím si, že by se vyjímala dokonce i v sérii. Další úpravou, co tomto projektu propůjčuje, nebojím se to tak nazvat, "nasraný" pohled, je obrovský intercooler z nákladního Iveca s přívodními rourami, který zabírá značnou část předního nárazníku. V něm je ještě mnoho dalších prolisů a otvorů. Kapota je "nastavená" předělaným výdechem původem z Mitsubishi Evo. Dva původní otvory byly málo a tak majitel přidal dva další. Pokud se podíváte na přední sklo, asi nebudete chvilku chápat. To, že u nás můžete vidět clonítka do půli výšky, je proti tomu břídilství. Tady se šlo zase do extrému. Podobně jako zamračení kapoty i zde se postupovalo ve vykrajovaném designu. Celá clona zasahuje i do stran okna, které lemuje až k jeho spodnímu okraji. Vše doplňuje mohutný stěrač.
Předek bychom jakž takž měli a hurá na bok. Mohutnost, to je asi to nejvýstižnější slovo k jeho popisu. Lemy plynule navazují na blatníky a ty jsou zase bez jakékoliv spáry spojeny nárazníky. Dveře s otevíráním ve stylu Lambo jsem už nakousl, teď jen doplním, že se na nich usídlila zpětná zrcátka M3 s bočními blinkry. Po mohutných zadních lemech se dostáváme na zadní partii. Tady musím, i když velmi nerad, zkonstatovat, že se mi vůbec nelíbí. Celou zadní partii shazují zvolená světla a víko kufru. Design lamp je v pořádku, ale tvar z modelu 206 se sem vůbec nehodí. Díky jinému, jak horizontálnímu, tak vertikálnímu, zakřivení světel, je musel úpravce nešikovně natáčet a výsledek je děsivý. To samé platí i o víku kufru. Horní ostrá odtrhová hrana k celému projektu nepasuje. Zbytečné jsou i boční prolisy v ní. Tvar koncovek bych si také dokázal představit jiný. Takže celkově se celá záď tak trochu nepovedla.
Naopak kola se ke zvolenému Custom stylu hodí náramně. A pokud vám řeknu, že mají velikost celých 20 palců, dáte mi určitě za pravdu. Chromovaná kola Cabo obepínají pneumatiky o rozměrech 265/40 R20. Díky značnému rozšíření karoserie se muselo přistoupit k rozšíření pomocí podložek o 35 mm vpředu a 45 mm vzadu. Jak jste si už asi z fotek všimli, toto monstrum je vybaveno vzduchovým podvozkem, já jen dodám výrobce. Je jím Hassis Tech a pracuje v klasickém rozmezí 200 mm.
Na exteriéru už nic zajímavého a proto se hned vrhneme na motor. Ten není ledajaký a síly má opravdu nadbytek. Pod kapotou se skrývá agregát o obsahu 2,5 litru dopovaný turbodmychadlem Greddy. Blok jako takový má uvnitř nový výbrus, sportovní vačky, leštěné kanály a bavlněný vzduchový filtr. Chlazení obstarává zmiňovaný intercooler z náklaďáku.
Revoluce se konala i v interiéru. Kam se podíváte, vidíte dvoubarevné kožené čalounění. Bílá má jasně navrch. Kompletně potažený je i celý strop. Čím začít jako první, co třeba čtyřmi luxusními sportovními sedadly? To u řidiče ještě s možností otočení pro snadnější vystupování z auta. Další nepřehlédnutelnou úpravou prošel volant. Jeho celkový design a tvar je pro normální provoz doslova nebezpečný. Jedno se ale musí nechat, je to prostě originál. To samé platí i o kompletně kůží potažené palubní desce. Vyznačuje se spoustou přídavných budíků, monitorem a zcela předělanou kapličkou přístrojů. Nepřehlédnutelná je také láhev NOS, která dodává motoru chvilkových 50 koní navíc.
Obsah kufru jsem si nechal na konec. Jako u správného show caru, i zde je celý prostor zaplněný hi-fi aparaturou. Hlavní dominantou celé sestavy jsou dva výkonné zesilovače, které zásobují dostatkem šťávy dva obří subwoofery o maximálním výkonu až 3000 W. Výkonové špičky hlídají dva kapacitory. Aby soustava nehrála jen samé basy, je zde i čtveřice dvoupásmových reproduktorů. Další jsou umístěny v předních dveřích a na palubní desce. Celá hi-fi soustava je podle mého názoru vkusně zakomponovaná do laminátové nástavby. Této části dávám za jedna.
Tak máme za sebou představení hodně extrémního kousku. Pokud se na tuto úpravu budeme koukat jako na umělecké dílo a ne jako na auto, které by mělo jezdit v normálním provoze, není to zas až tak špatné. Ideální řešení si představuji takto: před garáží naložit na vlečňák, dojet na sraz, složit a šokovat ostatní návštěvníky. Jezdit s tímto výtvorem bych se opravdu bál. Tak a jaký na tohle máte názor vy?
David Friedman
ocb53@seznam.cz
(honza, 11. 11. 2007 15:47)