Houmerovo Fáro
Troufám si říct, že tato kára patří rozhodně mezi ty nejlépe upravené kousky značky Škoda, které jsou na tuzemských srazech k vidění. S přihlédnutím na datum vzniku tohoto u nás stále hojně rozšířeného modelu je toto tvrzení ještě více opodstatněné. Jakub si prostě nedá pokoj a svůj plechový skvost stále vylepšuje a vylepšuje. A tak má dnes jeho Favorit s tím sériovým jen skutečně pramálo společného. Dost bylo řečí, přejděme raději na fakta…
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Začneme exteriérem. Ti méně znalí budou asi chvilku nejistě přemýšlet, zda je to skutečně Favorit a nebo něco jiného. No, skutečně to Favorit je, ale je fakt, že Jakub ho místy upravil skutečně k nepoznání. Snažil se být originální, nápaditý a svůj. Za to by si zasloužil určitě maximální počet bodů, protože se mu to vážně povedlo. Tak kde začneme? Hm, vezmeme to pěkně od začátku, teda od předku. Přední kapota prošla skutečně řádnými změnami. Byla prodloužena a díky šikmému překrytí předních světel má tento Favorit mnohem ostřejší pohled na svět. Také je chudší o dva původní žlábky a naopak přibyl centrální vstup pro nasávání nového vzduchu ve stylu Viper. Z předních blatníků zmizely ukazatele směru, ze dveří kliky a zámky. Víčko nádrže pochází přímo z Hondy CBR. Přední nárazník je dílem fantazie. Byl totiž rozřezán, doplněn o plastové elementy ze Škody Felicie a zase svařeny dohromady. A co zadní nárazník? Svým tvarem a provedením je vám určitě odněkud povědomý. Ano, nepletete se. Ale kdo by ho vyráběl pro Favorita? No, nikdo - bohužel. Původní originál tohoto nárazníku má ve svém výrobním programu společnost Seidl Tuning a speciálně tento je určen pro model VW Golf III. A tak se opět muselo začít řezat, někde zkracovat, jinde prodlužovat a laminovat až do té doby, než všude řádně pasoval. Výplň masky chladiče a otvorů v nárazníkách tvoří oblíbený tahokov. Prahy jsou značky Rieger a původně byly určeny pro Golf III. Prahy byly při montáži nakloněny více do boku a navíc jsou kitem spojené s karosérií. Totéž Jakub provedl s adaptéry vnějších zpětných kapkovitých zrcátek. Prostě je spojil s rámem dveří. Z horní hrany zadních výklopných dveří zmizelo nastavitelné hliníkové křídlo ve stylu Fast & Furious. Prostě rušilo celkový "čistý" dojem z celého vozu. Upravena byla i šířka blatníků. Ty přední povyrostly o zhruba 2,5cm, zadní pak narostly o rovných 4,5cm na každou stranu. Chvilku si Jakub zahrál i na návrháře osvětlení vozu. Přepracované jsou přední a zadní světlomety. Ty přední Jakub rozebral a začal si hrát s implantací zcela nové paraboly ze Škody Superb. Dílo se povedlo na jedničku s hvězdičkou a tak si modrý Favorit svítí na cestu skutečnými a funkčními Bi-xenony. Světla mají navíc čirou optiku a rámečky od Ellri, které jsou lakovány do barvy vozu. Zadní LED světlomety ve tvaru kruhu sice dodává Hella již hotové, ale aby vše sedělo tak jak má, musel pro ně Jakub z laminátu vytvořil "domečky". Vše kolem je čisté, hladké a v barvě vozu. Zadní vrata vůbec doznala dost změn. Zmizely původní lampy, klika, zámek, stěrač, vybrání na SPZ, sériový spoiler atd. Vše nové se událo v populárním "clean stylu". Lak zůstal stejný jako loni. Nově se totiž lakoval pouze zadní nárazník a víko kufru. Zářivě modrá metalíza vznikla mixem různých odstínů. A výsledná modrá autu skutečně sluší.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Pojďme nahlédnout pod kapotu. Tam našla své místo čtyřválcová šestnáctistovka z posledních typů Felicie. Kratší převodovka, která je použita naopak z Favorita, udílí motoru velmi slušnou jízdní dynamiku. Maximální výkon motoru se po drobných úpravách pohybuje na hranice 90ti koňských sil. Sportovní vzduchový filtr nasává pouze čistý a studených vzduch díky přívodu vzduchu skrz průřezy v pravém blatníku. Zvýšení tuhosti karosérie pomáhá rozpěra. Stranou však nezůstala ani estetika. Nahrubo je vyleštěn blok motoru, hlava a převodovka. Naopak do zrcadlového lesku je vyleštěno víko ventilů. Většina hadic dostala modrý potah. Do tmavě modrého odstínu je nalakován plastový kryt motoru na kterém jsou ručně dokresleny blesky. Ze spodu kapoty je nalepená zrcadlová fólie, ve které se krásně odráží obraz celého motoru. Výfuk postrádá katalyzátor, zadní díl je navíc otevřeného typu. Koncovky výfuku jsou skloněné směrem k zemi a na první pohled neviditelné. Jsou totiž schovány za tahokovem.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Pomalu se dostáváme k podvozku. Už loni byl tento Favorit díky sportovnímu a výškově nastavitelnému podvozku značky HP o pořádný kus níže než jeho sériový bratříčci. Ale to, co Jakub vymyslel na letošní sezónu, to bylo vážně moc! Povedlo se mu totiž mnohým návštěvníkům tuningových srazů na pár minut vyrazit dech. A to se v dnešní době už jen tak někomu nepovede. Nebudu vás už déle napínat. Věřte nebo ne, ale na tento model byl v USA firmou Airbagit na Jakubovo přání speciálně vyvinut vzduchový podvozek! Dík patří Kubimu, který vše zprostředkoval. Montáž si však vyžádala další nezbytné úpravy. Díky tomu, že kompletně celý zavazadlový prostor Jakub využil k ozvučení svého vozu, musel hledat volné místo pro instalaci potřebných komponentů k novému podvozku někde jinde. Ale kde? Jediné co našel, byl nevyužitý prostor pro rezervní kolo. Ale ten svými původními rozměry absolutně nevyhovoval. Aby se do něho vešel kompresor, nádrž na vzduch (ta byla navíc dodatečně celá kompletně vyleštěna) a přepouštěcí ventil, musel být tento prostor prodloužen o celých 20cm! Aby toto úsilí bylo nějak vidět, byla do podlahy zavazadlového prostoru vyříznuta díra, která byla překryta silným plexisklem. Takže při otevření víka zavazadlového prostoru je přes průhledné plexi v podlaze krásně vidět modrým neonem osvětlený prostor, který je počalouněný do šedivé alcantary. A právě v něm sídlí všechny zmíněné komponenty potřebné ke správné funkci podvozku. Z interiéru je možné ovládat pohyb každého kola zvlášť. Pomocí vyrobeného dálkového ovládání lze na dálku auto jedním stisknutím tlačítka složit úplně na zem a nebo naopak zvednout do nejvyšší polohy.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Temperament motoru krotí chlazené kotoučové brzdy jak vpředu, tak vzadu! Přední vrtané kotouče jsou určené pro Felicii 1.6 a dodal je HPR. Zadní náprava se stabilizátorem pochází z Felicie a kotoučové brzy jsou použity z Golfu GTi. Vrtané kotouče opět dodal HPR. Do rudě červené barvy jsou pak lakované všechny brzdové třmeny. Lakovány jsou nově i přední a zadní plechové podběhy. Nejdříve byly kompletně celé zbroušeny a následně nalakovány do bílého odstínu. Původní ráfky Borbet BS s leštěnými límci o rozměru 8x15" ET15 nahradily parádní kousky značky Keskin. Model KT5 se takové auto skutečně hodí! Vpředu i vzadu byl použit rozměr 9,0J x 16", ET25. Shodného rozměru jsou i použité pneumatiky Kumho Ecsta Supra 205/40 R16. Díky ledově modrému podsvícení celého podvozku tento vůz nepřehlédnete ani v noci.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
A co interiér? I tam si dal Jakub pořádně záležet a oproti loňsku ho ještě vylepšil. Nevídané! Už po nahlédnutí skrz okna mi bylo jasné, že je fanatickým (myšleno pouze a jen v tom dobrém) vyznavačem kvalitního ozvučení. Ale k tomu se dostaneme později. Kompletně celá palubka pochází z Felicie. Komu na ní něco chybí, tuší správně. Kdo by hledal výdechy ventilace, bude hledat marně. Jsou zavařeny. Hned vedle panelu přístrojů přibyl 6" monitor. Pod odkládací přihrádkou před spolujezdcem vykukuje herní konzole Sony Play Station 2. Palubní deska a výplně dveří jsou poflockovány. Úsměv na tváři u mě vyvolalo poflockování třeba vnějšího zpětného zrcátka a nebo třeba ovládacích páček u volantu. To jsem viděl snad poprvé v životě. Fakt dobrý! Jen to chce mít paměť, co se čím spouští… :o) Poslední dobou je stále více a více v kurzu chromování. Tomu neunikly ovládače topení a ventilace, táhla otevírání dveří, kličky na stahování oken, madlo odkládací přihrádky před spolujezdcem a ovládání sedadel. Na podlaze našly své uplatnění hliníkové plechové koberce. Pokud Vám něco připomínají sportovní pedály, trojúhelníkové vzpěry u středového tunelu a kroužek s manžetou u řadící páky - tak se skutečně nemýlíte. Ano, všechny tyto jmenované věci pocházejí přímo z Audi TT. Zapomenout by se nemělo ani na malý tříramenný volant Victor F1. Nové jsou sportovní sedáky Recaro, které jsou výškově stavitelné a sklopné. Navíc byly přečalouněny do kombinace šedivé a modré alcantary. Do alcantary je nově čalouněn i středový panel. Celý interiér je navíc výborně osvětlen modrým odstínem vycházejícího hned z několika neonů. Ty jsou pod palubkou na místě řidiče i spolujezdce, před bednou, za bednou a také na stropě. Slušná porce, co říkáte?
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Samostatný odstavec si 100%ně zaslouží ozvučení. Jakub prostě není žádný amatér a obul se do toho skutečně pořádně a ve velkém stylu. Už jen ten fakt, že většina komponentů nese jméno Rockford Fosgate, je zárukou vysokého standardu a kvality. Základním článkem je autorádio Rockford Fosgate 9230R s CD mechanikou, která si bez problémů poradí i s formátem MP3. V předeních dveřích nalezneme dvoupásmový komponentní systém od Magnatu. A teď přichází ten nářez. Jakub "to" nazývá bedna. Takže ta "bedna" je vyrobena ze silné MDF a obsahuje dvě samostatné ozvučnice, ve kterých našly své místo celkem čtyři pochromované bassreflexové otvory a dva gigantické subwoofery Rockford Fosgate o průměru 46cm! Ty jsou situovány směrem k zadní části vozu a tak vás ohromí ihned při otevření zadních výklopných dveří. Až se nasytíte pohledem na ty dvě ohromné membrány, začnete vnímat další věci. Tak například další dva subwoofery o průměru 20cm. Opět nesou značku RF, jeden je umístěn v pravé bočnici, ten druhý v levé. Na každé straně bočnice najdeme zapouzdřený 1F kapacitor. Na horní ploše této bedny jsou kromě doma vyrobeného velkého loga značky Rockford Fosgate dva oválné reproduktory téže značky. Úpravou prošla vnitřní část zadních "céčkových" sloupků. Pomocí laminátu byly vytvarovány pro umístění dvou párů výškových reproduktorů Fenner a Pionner. Poté byly počalouněny do šedé alcantary. Pořádně do těla dostávají celkem tři zesilovače. Dvoukanálový zesilovač značky RF se pyšní výkonem 1500W. Šestikanálový zesilovač JBL má výkon 600W. Čtyřkanálový zesilovač značky Tonsil je zmůstkovaný do dvoukanálu a má nyní výkon 600W . Na stropě přibyl výklopný 8,4" monitor značky Pyle. Kompletně celá bedna, bočnice a část podlahy jsou nalakovány do barvy vozu. Důkazem, že taková zástavba ozvučení není jen na okrasu, dokazuje mnoho získaných ocenění v podobě diplomů a pohárů.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Tak a jsme u konce. Co vy na to? Schválně se někdy rozhlédněte kolem sebe a určitě spatříte hned několik mladoboleslavských modelů Škoda Favorit. Mrkněte na ně a pak se ještě jednou vraťte k těmto fotkám. Musíte uznat, že Jakub si skutečně máknul a ve výsledném efektu je jeho úsilí velmi znatelné. Myslím si, že se Jakubovi jeho dílo opravdu povedlo a dotáhl tuning modelu Favorit zase o řádný kus někam dál. Jakub nezapomíná na všechny ty, kteří mu s úpravami pomohli. Jeho dík patří především přítelkyni Martě a kamarádům Vencovi, Ivošovi a Martinovi.
Komentáře
Přehled komentářů
Pression arterielle est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre moelle bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/prix-du-cialis-en-allemagne/
How To Prevent Prostate Problems And Diseases?
(Albertwhite, 7. 6. 2018 21:12)
The prostate is a vital section of a male's the reproductive system. It secretes fluids that aid in the transportation and activation of sperm. The prostate gland can be found just before the rectum, below the bladder and surrounding the urethra. When there is prostate problem, it is almost always really miserable and inconvenient for the patient as his urinary method is directly affected.
The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and cancer of the prostate.
Prostate infection, also known as prostatitis, is regarded as the common prostate-related problem in men younger than 55 years old. Infections with the prostate gland are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.
Acute bacterial prostatitis is the least common coming from all kinds of prostate infection. It is caused by bacteria located in the large intestines or urinary tract. Patients may go through fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated by making use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.
Chronic bacterial prostatitis is a condition associated with a particular defect in the gland along with the persistence presence of bacteria inside urinary tract. It can be brought on by trauma towards the urinary tract or by infections from the rest with the body. A patient may feel testicular pain, back pains and urination problems. Although it is uncommon, it can be treated by removal in the prostate defect accompanied by the employment antibiotics and NSAIDs to deal with the inflammation.
Non-bacterial prostatitis is the reason for approximately 90% of all prostatitis cases; however, researchers have not yet to determine the cause of these conditions. Some researchers think that chronic non-bacterial prostatitis occur as a result of unknown infectious agents while other believe intensive exercise and heavy lifting might cause these infections.
Maintaining a Healthy Prostate
To prevent prostate diseases, a proper weight loss program is important. These are some in the actions to keep your prostate healthy.
1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for health and wellness and this will also keep your urinary track clean.
2. Some studies advise that a number of ejaculations each week will assist to prevent cancer of the prostate.
3. Eat red meat without excess. It has been shown that consuming a lot more than four meals of beef weekly will heighten the likelihood of prostate diseases and cancer.
4. Maintain an appropriate diet with cereals, vegetable and fruits to make certain sufficient intake of nutrients required for prostate health.
The most crucial measure to adopt to make certain a proper prostate would be to opt for regular prostate health screening. If you are forty years old and above, you ought to select prostate examination at least once a year.
Rare Olden Indian Fixtures Resets Blood Constraints
(AtrallyDrapacy, 9. 10. 2018 8:06)